mijn verhaal

BEGIN 2020 TROK IK DE STEKKER ER UIT.

Geen onderneming meer. Absoluut nog wél ondernemer.

Voor een periode van 7 jaar stond ik aan het roer van een groeiend bedrijf in de woonbranche.

Een uit de hand gelopen hobby vanuit de woonkamer ontpopte zich tot een serieuze speler in de meubelindustrie.

Een fysieke winkel, webshop, vijf fulltimers in loondienst, eigen voorraden, interieuradvies: alles er op en er aan.

Klanten waren fans en mijn teamleden gingen voor het bedrijf door het vuur.

Hoe dit avontuur verlopen is?
Ik neem je graag mee in mijn verhaal… 

van niets naar iets

Mijn ondernemers avontuur startte in 2013.

Het verkopen van meubels via marktplaats groeide uit tot een sterk concept in de woonbranche: Nasmaak.

Gestart met een webshop. Hippe en betaalbare meubels en woonaccessoires met één druk op de knop de volgende dag in huis.

Het online verkopen was een groot succes. Bestellingen werden door het hele land geleverd, van de Waddeneilanden tot aan de Randstad en zelfs België.

Gevestigd in een loods op een industrieterrein met showroom en magazijn beleefde ik, met mij team, enkele tropenjaren. 

De vraag naar zien, voelen en ervaren steeg en dus volgde er een fysieke winkel in het centrum van Heerenveen. 

Ons doel: klanten voorzien van een fijn en sfeervol thuis.

Menig woonkamer is door ons ingericht en met toonaangevende merken zoals vtwonen, By-Boo en Dutchbone was het iedere dag weer een feest om te werken.

In zo’n 7 jaar van niets naar iets waarbij Nasmaak getransformeerd was naar een heus merk, een begrip. Een bedrijf met een sterke identiteit en een eigen karakter.

Hier wilde je zijn, bij horen en je aankopen doen!
Voor een sfeerimpressie, check hier de bedrijfsvideo

 

De winkel

De winkel

Sfeerimpressie

Sfeerimpressie

Het team

Het team

HET NOODLOT SLOEG TOE

De prachtige winkel op A-locatie bleek niet de juiste keuze (want, duur geintje zul je denken. Yes, it was…)

De voorkant van het bedrijf zat écht goed in elkaar, het concept was sterk.
De achterkant daarentegen… Laten we het daar maar niet over hebben.

Een mooie winkel is leuk alleen wanneer het niet genoeg opbrengt is de lol er snel vanaf.

Na een periode van 2 jaar was ik dan ook genoodzaakt de deuren van de winkel te sluiten. 

Daarbij was er in de sterk veranderde markt online ook geen ruimte meer voor ons.
Nasmaak had geen bestaansrecht meer. Eindstand: een faillissement.

 

 

EEN NIEUW BEGIN

Na een pauze van 1,5 jaar met een baan in loondienst voel ik: ik moet weer ondernemen!

Tegen alle adviezen in heb ik mijn baan opgezegd om fulltime te gaan ondernemen en daarbij ben ik
ook gewoon niet geboren om werknemer te zijn. 

Een mega sprong in het diepe door het opzeggen van zekerheid alleen ik voel heel sterk:
dit is wat ik wil en dit gaat een succes worden.

Ondernemers helpen een sterk merk te bouwen en zichtbaar te zijn. Zodat je groeit in bekendheid,
de juiste klanten aantrekt, daardoor meer omzet maakt en met meer plezier onderneemt.

Van bedrijf naar ijzersterk merk waarmee je jezelf vrij maakt van de massa,
concurrentie, discussies over prijs en shoppende klanten.

De meest succesvolle ondernemers zijn zij die zich onderscheiden. Het zijn merken die het net even
anders doen, hun superpower inzetten en daardoor opvallen. 

Annick social media
Annick Hilarius

meer over mij

Van jongs af aan wist ik al wat ik later wilde worden: ondernemer.

Ik deed een snuffelstage via school bij een kapsalon, “Leuk, alleen dan wel mijn eigen kapsalon. Een winkel? Gaaf! Alleen dan wel mijn eigen winkel!”

De opleiding Ondernemerschap & Retail Management, waar je alles leert over ondernemen en het managen van een bedrijf, was mij dan ook op het lijf geschreven.

Bedrijfsvoering, dat ik waar ik echt op ‘aan’ ga.
En dan het liefst even anders dan anders.
Because there is always room for fun!

En daardoor mag ik werken met gepassioneerde ondernemers en vakidioten
(zoals mij). Lekker eigenwijs, altijd optimistisch, dingen willen creëren en risico’s nemen: i love it!

 

NOG EEN PAAR LEUKE WEETJES…

Fun fact #1

Fun fact #1

Ik ben een nuchtere Friezin, maar geloof ook heilig in de kracht van het universum: vraag en het wordt gegeven.

Fun fact #2

Fun fact #2

Ik ga erg goed op de meest slechte en flauwe grappen. Dus, heb je er een (of meerdere) in de aanbieding? Mij wel bellen!

Fun fact #3

Fun fact #3

Mijn grote (kleine) vriend: Leo Valentijn. Vernoemd naar de eerste mannelijke collega bij Nasmaak en gekocht op Valentijnsdag.

en nu is het jouw beurt
let’s talk!

Ik ben erg benieuwd naar jou. Wie ben jij? Wat zijn je dromen? Waar loop je tegen aan om je dromen te verwezenlijken? Wat houdt je nog tegen?

Vertel me wat je uitdagingen zijn en laten we samen kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen en of we een match zijn. Je hebt niet voor niets tot hier gelezen. The time is now.