Jouw MKB-bedrijf op A-locatie: duidelijk zichtbaar dáár waar jouw potentiële klant zich bevindt.
Heb jij een bedrijf of een merk?
Er is een groot verschil tussen een bedrijf met een logo en een merk. De definities van beide luiden als volgt:
Bedrijf
“Een bedrijf is een organisatie van arbeid en kapitaal actief in de productie van goederen en/of diensten”.
Dat is best wel plat hè?
Merk
“Een merk heeft als doel een product of dienst te onderscheiden, een eigen karakter te geven en reputatie te vestigen”.
Dit heeft veel meer gevoel, merk je dat? 😉
Een merk zorgt voor herkenbaarheid, voor betekenis, voor de juiste emotionele respons en een onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten.
Mijn vorige bedrijf wist ik binnen no-time op de kaart te zetten als een begrip; een sterk merk waarbij de klanten zich als vanzelf meldden, fans werden en concurrentie niet aan de orde was.
Dit is voor jou ook mogelijk. En ik kan je vertellen hoe.
“Your brand is the single most important investment you can make in your business”
— Steven Forbes
Je wilt marktleider in jouw branche zijn
groots en goed zonder gedoe
De afgelopen jaren heb je vol passie en overgave aan je bedrijf gebouwd. Je hebt continuïteit in de klantenstroom gerealiseerd, bent een gevestigde naam in de regio en financieel gezond. Wellicht heb je inmiddels zelfs gedreven en betrokken personeel aangetrokken om te anticiperen op bedrijfsgroei.
Je expertise, missie en visie; ze zijn helder. Je wilt ‘on top of mind’ zijn en streeft naar de positie van marktleider binnen je branche. Het realiseren hiervan vraagt om een andere aanpak, de reeds gerealiseerde acties hebben je immers tot hier gebracht. Je ambities vragen om het vergroten van je (online) zichtbaarheid, uitbreiden van je naamsbekendheid, en een sterke(re) positionering. Creatieve content waarmee je jouw bedrijf als merk in de markt zet zónder dat dit alles op jouw bordje komt.
Je huidige bereik kent z’n plafond, jouw ambities niet.
Vergroten van je bereik voor meer impact en vervulling
Je bent dankbaar voor het feit dat de meeste nieuwe klanten zich vanuit je warme netwerk en/of via-via aandienen. Een mooi compliment gezien mond-op-mond de beste reclame is die je je kan wensen en tegelijkertijd confronterend; het geeft aan dat er nog vele opties onvoldoende benut of zelfs geheel onbenut zijn.
Legio mogelijkheden en kansen om contact te maken met je doelgroep liggen open. Voor het oprapen zou ik bijna durven zeggen.
Het is niet dat je niet bekend bent met de tools voor het vergroten van je (online) zichtbaarheid, je hebt er simpelweg de tijd, de ruimte en de juiste personen niet voor.
Daarbij komt, je bent een geboren go-getter. De instelling ‘zo is het ook wel goed’, past niet bepaald in jouw straatje thuis. Je bent gedreven, ambitieus, hebt een gezonde drang om alles uit je bedrijf te halen en ziet de noemer vakidioot als een heus compliment.
De wens voor het vergroten van het bereik, de naamsbekendheid en zichtbaarheid is sterk.
Is het willen van meer en meer egoïstisch? Allesbehalve.
Jouw drive staat juist in dienst van de ander; zoveel mogelijk mensen toegang geven tot jouw expertise zodat ze daar gebruik van kunnen maken. Of beter gezegd; van kunnen profiteren en genieten.
Hi!
Ik ben Annick
Klein van stuk, groots in creatie.
Men omschrijft mij vaak als energiek, enthousiast, creatief, ruimdenkend, en vooral onbevangen. Zowel in het leven als het ondernemen.
Kaders? Zie ik niet. Denken in hokjes? Kan ik niet. En mijn glas? Die is letterlijk en figuurlijk altijd halfvol 😉 Sinds de start van mijn inmiddels 10+ jaar durende ondernemerscarrière weet ik, zichtbaarheid is essentieel wil je winnen met je bedrijf. Maar wil je excelleren, dan heb je je duidelijk te onderscheiden.
De krachtigste tool voor de meeste impact heb je (surprise) al tot je beschikking: jezelf ofwel, jouw visie. Deze strategisch inzetten en versterken door het creatief (visueel) tot leven te brengen, that’s where I come in.
Breng jouw visie creatief tot leven en…
VERSTERK JE MERK
Jouw bedrijf op de kaart zetten middels originele content: opvallend en onderscheidend. Dat is wat ik voor je doe. Een berg aan innovatieve ideeën waarmee ik fungeer als jouw persoonlijke (tijdelijk in-house) marketing specialist. Van idee tot uitwerking, compleet van a(nalyseren) tot z(ichtbaarheid), als projectbegeleider beheer ik het gehele concept.
Hierbij kunnen de volgende elementen ingezet worden:
- Conceptontwikkeling
- Groeistrategie
- Fotografie
- Videografie
- Social media beheer
- Website
- Publiciteit
Optioneel:
- Merchandise
- Eventplanning
Samen met een team professionals werk ik met veel passie en plezier aan het versterken van jouw merk. Mijn persoonlijke kennis en kunde op het gebied van concepting, fotografie, videografie, websitedesign, social media content en marketingcampagnes versterk ik met externe experts. Ik ben betrokken bij alle partijen en begeleid het team terwijl jij één aanspreekpunt hebt: mij.
Analyseren
van de bedrijfsidentiteit
Creëren
van het visuele concept
Beheren
van de groeistrategie
Deze ondernemers gingen je voor
“Mijn bedrijf was toe aan een flinke professionaliseringsslag (en bijbehorende groei!) en zo kwam ik tijdens mijn zoektocht uit bij Annick. Mijn uitdagingen waren het positionering en ik wist ook niet goed wat ik wilde uitstralen. Ik wilde het liefst niks aan marketing doen en gewoon onzichtbaar zijn. En daar was Annick… wat een topper! Ze nam mij mee in de wereld van personal branding en liet mij inzien waarom het juist zo belangrijk is om zichtbaar èn jezelf te zijn. Na haar traject kon ik het merk DIEN ownen. De samenwerking heeft mij vele malen zelfverzekerder gemaakt omdat ik precies weet waar DIEN voor staat. Dit resulteerde in een verdubbeling van resultaten ten opzichte van de voorgaande jaren! Annick is echt een topper, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: iedere ondernemer (eigenlijk ieder individu) heeft een Annick nodig in het leven!”
Diane Kraftt – DIEN zorg
Benieuwd naar mijn ideeën voor jouw bedrijf?
Wat jouw ambities zijn en hoe meer (online) zichtbaarheid je kan helpen je doelen te bereiken, bespreek ik graag met je.